ΗΜΕΡΙΔΑ: «ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Ημερίδα Προβληματισμού και Διαλόγου Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2024 Αίθουσα Λόγου & Τέχνης στην Παιδαγωγική Σχολή Α.Π.Θ.

Τεχνολογικά εργαλεία που χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη (ΤΝ) χρησιμοποιούνται ήδη ευρέως σε
εκπαιδευτικά περιβάλλοντα. Εφαρμογές όπως το Grammarly βοηθούν στον έλεγχο της γραμματικής και της ορθογραφίας, το Quillbot προσφέρει δυνατότητες παράφρασης, περίληψης και προσαρμογής ενός κειμένου ενώ εργαλεία δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης (GenAI) όπως το ChatGPT, το CoPilot και το Gemini επιτρέπουν την παραγωγή ολόκληρων κειμένων σε δευτερόλεπτα και χρησιμοποιούνται ως εικονικοί δάσκαλοι σε ποικίλες γνωστικές περιοχές. Ταυτόχρονα τα εργαλεία αυτά εγείρουν ανησυχίες σχετικά με τη λογοκλοπή, την ακαδημαϊκή ακεραιότητα και τη δεοντολογία που σχετίζονται με την ιδιωτικότητα των προσωπικών δεδομένων, τη νομιμότητα και τη διασπορά προκαταλήψεων.

Πώς απαντούν τα Πανεπιστήμια στις τεχνολογικές αυτές εξελίξεις και προκλήσεις ταυτόχρονα; Είναι ο
τρόπος αξιοποίησης των εκπαιδευτικών εργαλείων ΤΝ κάτι που θα αφεθεί στη διακριτική ευχέρεια των χρηστών τους (εκπαιδευτικών και εκπαιδευόμενων) ή θα πρέπει η κοινότητα να εισάγει ρυθμιστικούς κανόνες, καλές πρακτικές, πρωτόκολλα ορθής χρήσης και να συμβουλεύει για τρόπους χρήσης που αποθαρρύνονται ή και απαγορεύονται ακόμη;

Η ημερίδα αυτή έχει ως στόχο να θέσει τις βάσεις για την έναρξη ενός εποικοδομητικού και παραγωγικού διαλόγου μεταξύ των μελών της κοινότητας του Α.Π.Θ. (σε πρώτη φάση) ώστε:

  • να καταγραφούν εμπειρίες, ιδέες και προτάσεις των συμμετεχόντων σχετικά με τα παραπάνω ερωτήματα και
  • να ανιχνευθούν πιθανές συγκλίσεις απόψεων (ή και παραγωγικές διαφωνίες) σχετικά με τον τρόπο που θα ήθελε η κοινότητα να αναπτυχθούν και να εφαρμοστούν την Τριτοβάθμια εκπαίδευση πρωτόκολλα καλής χρήσης των τεχνολογιών αυτών.


Πρόσκληση για συμμετοχή στην Ημερίδα

  • Οι διοργανωτές της Ημερίδας απευθύνουν πρόσκληση σε όλο το διδακτικό προσωπικό (μόνιμο
    και έκτακτο) του Α.Π.Θ. που θα ήθελαν να παρουσιάσουν την εμπειρία τους και να τοποθετηθούν
    στο θέμα, να υποβάλουν μια εκτεταμένη περίληψη (extended abstract) στην οποία να
    παρουσιάζουν με συνοπτικό τρόπο:
    1. Εμπειρίες τους με εργαλεία ΤΝ στην εκπαιδευτική τους δραστηριότητα,
    2. Προβληματισμούς και προτάσεις τους για τρόπους χρήσης, ελέγχου, κλπ.
  • Οδηγίες/Υπόδειγμα για την σύνταξη της περίληψης μπορείτε να κατεβάσετε: <εδώ>
  • Υποβολή περίληψης (στα Ελληνικά) στο email: kedima_info@auth.gr
  • Προθεσμία υποβολής: 3 Ιουλίου 2024
  • Κριτήρια αποδοχής/παρουσίασης: Όλες οι υποβολές θα γίνουν δεκτές εφόσον:
    • Αναφέρονται με ουσιαστικό τρόπο στους άξονες 1 και 2 παραπάνω, και
    • Υπογράφονται από διδάσκοντα/ουσα του Α.Π.Θ. που θα δεσμευτεί για την παρουσία του/της στην ημερίδα.
  • Τρόπος διεξαγωγής:
    • Η ημερίδα θα διεξαχθεί «δια ζώσης» την Παρασκευή 27/9/2024
    • Οι συμμετέχοντες/ουσες θα έχουν χρόνο (ανάλογα με τον αριθμό των υποβολών) ώστε να παρουσιάσουν και να απαντήσουν και σε κάποιες ερωτήσεις. Σε περίπτωση που οι υποβολές είναι πολλές θα εξεταστεί και η λύση της στρογγυλής τράπεζας (πχ. ανά Σχολή ή Τμήμα) ώστε να μοιραστεί ο χρόνος παρουσίασης σε όλους τους συμμετέχοντες/ουσες μιας Σχολής/Τμήματος.
    • Οι παρουσιάσεις των συμμετεχόντων/ουσών θα αναρτηθούν στου δικτυακό τόπο του ΚΕΔΙΜΑ.

Πρόσκληση Ημερίδας

Πρόγραμμα Ημερίδας

Πληροφορίες: Στεργίου Ευαγγελία

Τηλ.: 2310990503

e-mail: evster@it.auth.gr

 

 

Πρόσφατες Δράσεις

Γνωρίστε την εφαρμογή CoTeachConnector του EPiCUR Centre for International Teaching & Learning (EPiC TLC)

Πρόσκληση παρακολούθησης επιμορφωτικού κύκλου ανοικτής πρόσβασης MOOC με τίτλο: Πανεπιστημιακή Αγωγή: Διδακτική Μεθοδολογία στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Συμμετοχή του ΚΕΔΙΜΑ ΑΠΘ στο συνέδριο της European Association for Research on Learning and Instruction με θέμα “Education as a Hope in Uncertain Times”, Θεσσαλονίκη.

Συμμέτοχή του ΚΕΔΙΜΑ ΑΠΘ στην εκπαιδευτική ημερίδα του Ευρωπαϊκού έργου Hybrid-E στο Δουβλίνο της Ιρλανδίας

Συμμέτοχή του ΚΕΔΙΜΑ ΑΠΘ στην εκπαιδευτική ημερίδα του Ευρωπαϊκού έργου Hybrid-E στη Στοκχόλμη της Σουηδίας